W czasie zimy ludzki układ immunologiczny jest słabszy, przez jesteśmy o wiele bardziej podatni na przeziębienie. Mamy prawo niemniej jednak temu zapobiec stosownie się odżywiając. Zatroszczmy się o to, żeby w naszej codziennej diecie znalazły się konkretne warzywa i owoce. Poniżej dowiecie się, które będą bardzo dobre.

Nasz organizm ludzki wymaga słusznej ilości witamin, minerałów i innych niezbędnych elementów odżywczych, by odpowiednio funkcjonować. W czasie zimy nasza wytrzymałość naturalnie się obniża, wobec tego powinniśmy dbać o dobrą dietę, by nie doprowadzać do częstych przeziębień czy infekcji. Nadzwyczajną rolę grają tu warzywa oraz owoce, jakie zawierają dużo niezbędnych składników i witamin, jakie są w stanie nam pomóc w zwiększaniu odporności.

Mimo pozorom wybór owoców i warzyw w czasie zimy jest rzeczywiście ogromny. Warto nie zapominać o tym, aby wybierać artykuły, co do jakich mamy pełne przekonanie, że są solidnej jakości i pochodzą z naturalnego środowiska hodowlanego. Niestety dużo owoców czy warzyw, które możemy odnaleźć w wielkich sklepach zawierają substancje chemiczne lub pestycydy, oraz w szeregu przypadków pozbawione są istotnych wartości odżywczych oraz smaku. Wybierajmy wobec tego towary z pewnych źródeł.

Kupujmy owoce sezonowe, takie jak jabłka czy gruszki. Należałoby wybierać te, które pochodzą z naszych rodzimych źródeł oraz zdajemy sobie sprawę z tego, że nie zostały poddane żadnym syntetycznym procesom. Banany lub cytrusy również zawierają ważne wartości odżywcze, jednakże powinniśmy pamiętać o ich dokładnym umyciu – żeby przetrwały transport muszą być spryskane wyjątkowymi substancjami bakteriobójczymi. Prócz tego jesteśmy w stanie skorzystać z mrożonek, które sami przygotowaliśmy uprzednio – wbrew pozorom nie tracą one swoich atutów odżywczych i smakowych. Nie zapominajmy o orzechach oraz innych suszonych owocach. Należałoby niemniej jednak zatroszczyć się o to, żeby nie zawierały one dodatków w postaci cukru czy soli.

Jeżeli chodzi o warzywa wybór również jest dość rozległy. W czasie zimy perfekcyjne będą warzywa korzeniowe takie jak marchew, buraki, pietruszka, seler, a również warzywa cebulowe (cebula, czosnek, por), strączkowe (fasola, groch, ciecierzyca, soczewica) i kapustne (kapusta biała i czerwona, brukselka). Możemy przyrządzić z nich w gruncie rzeczy wiele ciekawych potraw i codziennie wymyślać nowatorskie dania z ich uzupełnieniem. Należałoby nie zapominać również o kiszonkach (kiszona kapusta czy ogórki) – są naturalnym probiotykiem, mają sporo witamin oraz soli mineralnych, przez co wzmacniają układ odpornościowy. Najprawidłowiej jeśli skorzystamy z prywatnych przetworów.

Jeśli gra toczy się o owoce – strońmy od truskawek. Nieraz są w stanie one pojawiać się na sklepowych półkach, jednakże z pewnością nie pochodzą one z naturalnych hodowli. Unikajmy również pomidorów oraz ogórków – niestety są one importowane z innych krajów, a wielokrotnie także uprawiane na chemicznych nawozach, przez co tracą one własne wartości kaloryczne. Innym warzywem, z którego trzeba zrezygnować zimową porą jest szpinak. Chyba, że zamrozimy go latem, kiedy jest jego naturalny sezon.

Written by Redaktor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *